"Joves" (Ramon Térmens i Carles Torras, 2004)


De tant en tant se m'acut fer coses rares. És el que tinc. La cosa rara que se m'ha acudit ara mateix és buscar al Google la frase textual "la gran Aina Clotet". Així, entre cometes. És una cita d'un breu comentari sobre la pel·lícula Joves que vaig escriure fa temps per a una pàgina amiga, Distrito 13, ara clausurada, i que volia localitzar per recuperar-lo.

Doncs bé, resulta que algú que va elaborar el prospecte del Primer Festival Internacional de Cine Sobre la Diversidad Sexual y Género de Uruguay del 2006 i va afusellar el text del meu comentari, sense donar cap referència sobre l'origen del text. Lleig.

Sigui com sigui, i donat que la seva font original ja no està disponible, copio aquí el meu comentari. Val a dir que després d'un segon visionat el matisaria una mica, però bé, són coses del directe. Per a tots vostès, el meu comentari de Joves. Rebutgin les imitacions.
Tres historias enlazadas que retratan una semana de la vida de varios jóvenes catalanes. Esto podría sonar a la enésima comedia juvenil con personajes idiotizados, pero “Joves” ofrece bastante más: parte de lo que parece la normalidad más absoluta (nada de ambientes marginales o personajes sórdidos) y, sin perder nunca el tono austero, va introduciendo elementos que nos dibujan una versión cotidiana del infierno, ése en el que entras sin percibir en ningún momento la frontera. El trabajo, la fiesta, el hastío: no hay puerto seguro aunque las aguas parezcan tranquilas.

“Joves” no es una película perfecta pero sí una estimulante visión sobre el aquí y ahora, impregnada de fatalismo. Parece que el naufragio es inevitable, pero mientras no nos la metamos vivimos intensamente. Realista, triste, extrañamente bonita (los televisores mostrando la guerra tras la lluvia en los escaparates; muchos momentos de la farra, especialmente en la discoteca; la mirada perdida de la gran Aina Clotet...), sensual, por momentos arrebatadora.

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

"La sociedad del espectáculo" (Guy Debord, 1967)

FM Uruma