"Les chansons d'amour" (Christophe Honoré, 2007)


Les chansons d'amour / Les cançons d'amor (Christophe Honoré, 2007). Guió: Christophe Honoré. Amb Louis Garrel, Ludivine Sagnier, Clotilde Hesme, Chiara Mastroianni. (IMDB). Cineambigú, Cinema Maldà, 16/6/2009.


Fa uns dies vaig parlar de La belle personne, la darrera pel·lícula de Christophe Honoré. Dimarts passat Cineambigú va passar al Maldà Les chansons d'amour, la seva penúltima pel·lícula.

Les chansons d'amour és una pel·lícula fantàstica, que recomano absolutament. Així com d'altres pel·lícules que m'han encantat recentment puc comprendre poden no agradar a tothom (és el cas de Claustrophobia o El niño pez), penso que Les chansons d'amour podria ser un èxit de públic, i hauria de ser-ho; però que jo sàpiga no serà estrenada al nostre país. I és una llàstima, per a una pel·lícula que sí que s'ha estrenat a França (naturalment), Bèlgica, Grècia, Alemanya i Brasil i que ha rebut més de 2.000 vots a IMDB (dels quals la quantitat més alta són els 10).

Ens perdem, les pantalles espanyoles es perden, una de les millors pel·lícules sobre l'amor que s'han filmat en el segle XXI. Un film que es pot situar tranquil·lament, junt amb els millors Rohmer (L'amour l'après-midi, Conte d'été), en la filmoteca ideal del sentiment més universal i intens.

I si Les chansons d'amour em sembla tan bona és, posats a disseccionar (que no faria cap falta), per la combinació d'uns elements tan infal·libles com un guió impressionant, creïble, humà, allunyat dels tòpics, real com la vida mateixa; unes cançons (ah, es tracta d'un musical) fantàstiques cantades amb veu senzilla pels propis intèrprets; i l'insuperable treball d'aquests últims, sensacionals tots, des del grandíssim Louis Garrel passant per aquest àngel que interpreta Ludivine Sagnier, la vitalitat de Clotilde Hesme i la intensitat amb un punt ambigu de Chiara Mastroianni.

Sempre tinc ganes de tornar a París. Ara sé que quan ho faci hi buscaré cantant pels carrers algun d'aquests personatges.

Comentaris

oriol ha dit…
Ei hola què tal?

Llegint els teus comentaris sobre les pel·lícules que has vist em vénen moltes ganes de veure-les, però no sé a quin cinema les fan. Em sembla que "Les chanson d'amour" ja no la fan.

Et recomano Los mundos de Coraline.

Fins aviat!
Daniel Daranas ha dit…
Hola Oriol! Doncs "Les chansons d'amour" no s'ha arribat a estrenar, malauradament; jo la vaig veure a una sessió de Cineambigú, que és un programa interessant de pel·lícules que fan cada dimarts al vespre als Cinemes Maldà.

La programació surt al lloc web http://www.retinas.org/index/ però ara ja ha arribat l'estiu i s'ha acabat la temporada, fins al setembre o octubre no torna. No és que hi vagi massa, perquè m'acaba fent mandra anar al cine, però en ocasions seleccionades sí que hi vaig.

És una llàstima que no s'hagi estrenat perquè em sembla més bona i amb molta més projecció popular que "La belle personne", del mateix director Christophe Honoré, que de totes maneres també em va agradar molt, i que en canvi sí que s'ha estrenat a les sales comercials recentment. També va ser una peli d'estrena "El niño pez", però no, naturalment, les que vaig comentar del BAFF; tant de bo algun dia arribin, però és tan difícil... s'estrenen tan poques coses interessants... és depriment! Però és una motivació més per una vegada a l'any anar a algunes pelis del BAFF, una altra vegada anar a Sitges, i també anar seguint coses com el Cineambigú.

Bé, ja no m'enrotllo més. Gràcies per passar-te per aquí. Fins aviat!

Entrades populars d'aquest blog

"La sociedad del espectáculo" (Guy Debord, 1967)

FM Uruma